2016. január 3., vasárnap

"Home made" Hambi

Hozzávalók 2 nagyobb bucihoz:

1 dl langyos tej
1 ek. cukor
1 kk. só
20 g olaj
1 kisebb tojás
50 g joghurt
30 dkg liszt
10 g élesztő

+ 1 tojás a kenéshez

Hozzávalók a húspogácsához:

50 dkg darált marhahús
bacon
vöröshagyma
só, bors

Elkészítés:


A húspogácsához a hozzávalókat egyszerűen csak összeállítjuk. A hagymát és a bacon-t apró kockákra vágjuk, (arányokat azért nem írok, mert ez teljesen ízlés kérdése, hogy ki mennyi hagymát és bacon-t tesz bele) hozzákeverjük a darált húshoz, sózzuk és borsozzuk, majd hagyjuk állni egy kicsit a hűtőben. Ebből a húsból nyugodtan lehet lefagyasztani is, miután pogácsát formáztunk belőle.

A bucihoz a hozzávalókat összegyúrtam és dagasztottam, majd kelesztőtálba tettem és duplájára kelesztettem. Mikor megkelt, két részre szedtem és bucit formáztam belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem őket, és ott is hagytam szintén duplájára kelni.  Lekentem felvert tojással és magokat szórtam rá, majd előmelegített sütőben, 180 fokon, kb 20-25 percig sütöttem.

Mialatt a bucik kihűltek, előkészítettem a zöldségeket. Uborka, paradicsom, lila hagyma és saláta.

A pogácsákat kevés olajon, csak akkor sütjük ki, mikor már meg van a bucink is. A bucit miután kettévágtuk kicsit lepirítjuk a belsejüket, abban a serpenyőben, amiben majd a húspogit is sütjük (ez azért fontos, mert így kevésbé fog elázni a zsemlénk) Amikor a hús mindkét felét átsütöttük, akkor teszünk rá egy szelet cheddar sajtot és fedő alatt kicsit hagyjuk, hogy ráolvadjon a sajt. Mikor ezzel is meg vagyunk, akkor mehetnek a zöldségek és húspogi is a buciba.

Még egy jófajta hambiszószt kell kitalálnom/találnom és akkor lesz igazán tökéletes.

Coleslaw és hasábburgonya dukál(na) hozzá! ;)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése